Jak dbać o zdrowie w dobie epidemii. 5 sprawdzonych sposobów.

Jak dbać o zdrowie w dobie epidemii. 5 sprawdzonych sposobów.

Jak dbasz o zdrowie w dobie epidemii?

Zapewne zostajesz w domu, unikasz kontaktów międzyludzkich, myjesz ręce, oraz dbasz o dezynfekcje codziennych przedmiotów.

To na pewno najlepsze sposoby na to, żeby zmniejszyć ryzyko zakażenia, oraz rozprzestrzeniania się wirusa.

Jednak czy są to najlepsze sposoby na to, żeby zadbać o swoje zdrowie i budować swoją odporność?

Niestety wszyscy jesteśmy narażeni teraz na większy stres, który negatywnie wpływa na naszą odporność. Rezygnujemy z aktywności na świeżym powietrzu, która była niezastąpiona dla naszego zdrowia fizycznego i psychicznego. Wreszcie nasze kontakty międzyludzkie są bardzo ograniczone, a to one dawały nam codziennie powody do uśmiechu i radości.

Dlatego mamy dla Ciebie 5  sprawdzonych sposobów na to, jak mimo społecznej izolacji dbać o swoje zdrowie, zarówno fizyczne jak i psychiczne. Tak! Sprawdzonych! Bo testowaliśmy je na sobie przez ostatnie 3 tygodnie.

 

1 #ŚWIEŻE POWIETRZE

Jeśli masz dom z ogrodem spędzaj dużo czasu na powietrzu. Mieszkasz w bloku i masz balkon, korzystaj z niego!  Mieszkasz w małym mieszkaniu bez balkonu, często wietrz mieszkanie! Pozwól sobie również na krótki spacer, zachowując oczywiście wszelkie środki bezpieczeństwa. Nie kiś się przy zamkniętych oknach w obawie przed tym, że wirus wleci przez lufcik, szanse na to są znikome. Za to skutki niedotlenienia organizmu mogą skutecznie uprzykrzyć Ci życie. Zmęczenie, pogorszenie sprawności umysłowej i koncentracji, bezsenność… wymieniać dalej?

 

2 #AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Tak, siłownie są zamknięte. Minister zdrowia nawołuje do ograniczania uprawiania takich sportów jak bieganie, czy jazda na rowerze w terenie. Jednak nie rezygnuj całkowicie z aktywności fizycznej! Poszukaj alternatywy. Wyciągnij z szafy skakankę i hula hop, poszukaj inspirujących treningów online. Namów do ćwiczeń swoją rodzinę i znajomych. Może umówcie się na wspólny trening podczas wideokonferencji. Będzie ogień!

 

3 #ŚMIECH

Choć sytuacja na świecie nie jest wcale do śmiechu, postaraj się odciąć od negatywnych wiadomości. Ogranicz newsy związane z epidemią do minimum. Bądź poinformowany, ale nie przeciążony negatywnymi komunikatami w mediach. Pamiętaj! Stres to największy wróg twojego zdrowia. Spędzaj przyjemnie czas ze swoimi bliskimi, graj w gry planszowe, oglądaj seriale, odkop stare albumy ze zdjęciami, czy przeczytaj dobrą książkę.

 

4 #PYSZNE I ZDROWE JEDZENIE

Postaw na zdrowe domowe jedzenie. Sięgaj po prawdziwe jedzenie a nie półprodukty czy gotowe fast-foody. Bogata odżywczo dieta, pozytywnie wpłynie na Twoją odporność i da  Ci porządnego kopa energetycznego. Gotuj razem z bliskimi, a jeśli to niemożliwe spotkajcie się w swoich kuchniach na wideokonferencji. Może babcia za pośrednictwem Skypa, pokaże Ci w końcu jak przygotować idealne ciasto na pierogi.

 

5 # DOBRE SUPLEMENTY

Zdrowa dieta to zdecydowanie dobry kierunek, ale nawet najlepiej zbilansowana dieta nie dostarczy nam wszystkich niezbędnych witamin i mikroelementów, szczególnie teraz w dobie epidemii.  Bo choć słoneczko już pięknie świeci, trudno łapać witaminę D3 z promieni słońca spędzając większość czasu w 4 ścianach. Dlatego sięgnij po najlepsze suplementy wspierające odporność już dziś.

Facebook Twitter Google+

Powiązane newsy