wplyw kolagenu na odchudzanie

Czy kolagen wpływa na odchudzanie? Zalety picia kolagenu na diecie

Czy kolagen wpływa na odchudzanie? Zalety picia kolagenu na diecie

Jak często podkreślamy, nie istnieją magiczne suplementy sprawiające, że pozbędziemy się zbędnych kilogramów bez żadnego wysiłku. Jednak kiedy zaczynamy dbać o wygląd naszej sylwetki, niektóre preparaty mogą okazać się naprawdę pomocne. Czy kolagen wpływa na odchudzanie? Okazuje się, że tak! Sprawdź, jakie ma właściwości i co możesz zyskać, sięgając po niego regularnie.

Jędrna skóra po odchudzaniu

Bardzo często chudnięciu towarzyszy obwisanie skóry. Na ten proces najbardziej narażone są uda, pośladki, przedramiona i brzuch. Nasz rozmiar się zmniejsza, ale ciało nadal nie wygląda estetycznie… Co w takiej sytuacji? Pamiętajmy, by odchudzać się z głową – utrata od 0,5 do 1 kg na tydzień to optymalne, zdrowe tempo, dzięki któremu nie dopadnie nas później efekt jo-jo.

Nie zapominajmy też, że ciało ujędrnią odpowiednie ćwiczenia, np. treningi z delikatnym obciążeniem (na początku wystarczą nawet dwie małe butelki wody zamiast ciężarków). Po trzecie wreszcie, obwisaniu skóry zapobiegnie dostarczanie kolagenu. Jest to najważniejsze białko w ciele człowieka, nadające tkankom elastyczność i sprężystość. Utrzymanie odpowiedniego poziomu kolagenu (którego sami po ok. 26. roku życia nie jesteśmy w stanie wyprodukować) to gwarancja pięknej, nawilżonej, a przede wszystkim jędrnej skóry – nawet w trakcie odchudzania!

Więcej na temat tego, jak ujędrnić skórę, przeczytasz w tekście “Jak pozbyć się cellulitu? Nasze sposoby!“.

Porcja białka w diecie

Jeśli rozpocząłeś swoją przygodę z odchudzaniem, na pewno wiesz, że dietetycy zalecają przyjmowanie odpowiednio zbilansowanych posiłków, składających się z wysokiej jakości węglowodanów, białka i tłuszczów. Posiłki zawierające dużo białka są bardziej sycące i dzięki nim unikamy napadów wilczego głodu. Poza tym, aby strawić białko, organizm musi się bardziej wysilić niż podczas spalania węglowodanów, a co za tym idzie – zużywa więcej kalorii!

Wysokiej jakości suplementy z kolagenem mogą zawierać nawet 10 g białka w jednej porcji. Jeśli sięgniemy po preparat bez cukru, sztucznych barwników i konserwantów, a do tego hydrolizowany (taka postać najlepiej się wchłania), zapewnimy sobie porcję zdrowia w codziennym, dietetycznym menu!

Kolagen a sport i treningi

Na zakończenie warto wspomnieć o jeszcze jednej ważnej właściwości kolagenu. Dzięki niemu przestają boleć nas stawy, potrafimy szybciej regenerować się po treningach, a jeśli nawet zdarzy nam się jakaś kontuzja – powinna mieć ona dużo łagodniejszy przebieg. To bardzo ważne zwłaszcza dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z aktywnością fizyczną i mogą w związku z tym narzekać na różne bóle, zniechęcające do ćwiczeń. A treningi, jak wiadomo, są obok diety najistotniejszym elementem dbania o szczupłą sylwetkę.

Jak widać, kolagen wpływa na odchudzanie na wiele różnych sposobów. A kiedy zrzucanie zbędnych kilogramów już za tobą i zależy ci na budowaniu masy mięśniowej – również powinieneś sięgnąć po kolagen! Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule Kolagen w diecie sportowca.

Facebook Twitter Google+

Powiązane newsy